Урок
1
Навчальний
предмет: англійська мова, 4 клас.
Тема:Householding.
ПРАКТИЧНI ЗАДАЧI: ознайомити з
назвами домашніх справ, навчати повідомляти про виконання повсякденних дій,
використовуючи структури Present Continuous, спонукати до виконання дій.
РОЗВИВАЮЧІ ЗАДАЧI: розвивати комунiкативнi здбностi , сприяти формуванню
життєвих компетенцiй.
ВИХОВНI ЗАДАЧI: виховувати любов до праці.
ОБЛАДНАННЯ: пiдручник, картки
для роботи в парах, iлюстрацiї до теми, мультимедійна презентація.
Хiд уроку
Початок уроку
1)Органiзацiйний момент.
Привiтання:
T:Hello, my dear boys and girls! I am glad to see you today. How are you today?
Ps:
We are fine, thank you!
2)Повiдомлення теми та мети уроку.
Today
we are going to speak about housework. We’ll learn new words, review Present
Continuous , play games and at the end of the lesson you’ll be able to tell
somebody what housework you can do.
3)Warming-up.
Гра
“ Tell me about yourself”
The
teacher tells the sentences that concern her. If a pupil can say the same
sentence about him or her , he or she should repeat it after the teacher adding
the word “too”. If the statement doesn’t concern the pupil, he or she should
keep silence.
T:
I’m Ukrainian.
P1:
I’m Ukrainian too.
T:
I’m a teacher.
Ps:
( keep silence)
T:
I can swim.
P2:
I can swim too.
T:
I have got a cat.
P3:
I have got a cat too.
T:
I like cakes.
P4:
I like cakes too.…etc.
4)Перевiрка домашнього завдання.
Ex. 3, 4 , p.12. The teacher asks several pupils to read
their sentences from their copybooks.
Основна частина уроку
1)Введення нових ЛО.
The pupils read new word-combinations, write
them down into their vocabularies, the slide deck is on. Then the teacher asks
some questions, pupils give answers to them using new word-combinations.
T: Do you help your parents about the house?
What housework do you usually do?
2)Гра “ Find
the Partner”
The teacher gives the pupils cards with parts
of new word-combinations.
Tidy up
|
the room
|
Do
|
the ironing
|
Feed
|
the pet
|
Sweep
|
the floor
|
Air
|
the room
|
Walk
|
the pet
|
Water
|
the plants
|
Fix
|
things
|
The pupils have to find their missing halves
of word-combinations among other pupils in the class, then they read and
translate word-combinations.
3)Подання
діалогу для читання.
а) етап підготовки до читання;
The description of the picture in the book.
T: Who can you see? Who is fixing the car? Who
is looking at Bill? What’s Kate doing?
б) етап читання;
The pupils are reading the dialogue.
в) етап перевірки розуміння прочитаного.
The pupils give answers to the following
questions.
T:Who is speaking? Does Kate/Bill want to do
the washing up? Why?
After that the pupils dramatize the dialogues
looking at the pictures in the book.
4)Фізкультхвилинка
Hands up,
Hands down,
Hands on hips,
Sit down,
Stand up,
Turn left,
Turn right,
Bend left,
Bend right.
5)Повторення Present Continuous
a) гра “ Mime
Game”;
One of the pupils demonstrates the action of
doing one of household duties. Other pupils should guess what he or she is
doing. The pupils ask questions using Present Continuous as in the given
example in the ex. 3, p.14. The one who guesses the first goes to the
blackboard to demonstrate another action of householding duties.
б) самостійна робота.
The pupils work individually in their copybooks
at ex. 4, p.15. At the end of the lesson the pupils give their copybooks to the
teacher for a check and giving marks.
Заключна частина уроку
1) Домашнє завдання.
I-
Ex.2, p.14 and Ex.1, p.13 (to learn words by heart).
II-
Ex. 5, p. 15 and Ex.1, p.13 ( to learn words by heart).
2) Пiдведення пiдсумків уроку
T: What have you learnt to talk about today? What
words on the topic “Householding" can you remember?
3)Виставлення оцінок з коментарем.
Урок
2
Навчальний
предмет: англійська мова, 4 клас.
Тема:Householding.
ПРАКТИЧНI
ЗАДАЧI: відпрацювати ЛО теми, навчати ставити спеціальні
запитання до підмета й давати відповіді на них, повторити структури Present
Simple та Present Continuous.
РОЗВИВАЮЧІ ЗАДАЧI: розвивати комунiкативнi здбностi, увагу, сприяти формуванню життєвих компетенцiй.
ВИХОВНI ЗАДАЧI: виховувати любов до праці.
ОБЛАДНАННЯ: пiдручник, картки
для самостійної роботи, мультимедійна презентація
Хiд уроку
Початок уроку
1)Органiзацiйний момент.
Привiтання:
T: Hello,
my dear boys and girls! I am glad to see you today. How are you today?
Ps:
We are fine, thank you!
2)Повiдомлення теми та мети уроку.
T: Today
we are going to speak about house duties in the Browns family. At
the end of the lesson you will be able to speak about the duties in your
family.
3)Уведення
в іншомовну атмосферу.
Тhe slide deck is
on. Pupils give answers to the teacher’s questions.
1)Do you help your parents about the house?
2)What housework do you usually do?
3)Do you like to help your parents about the house?
4)Перевiрка домашнього завдання.
Ex.2, p.14, ex.5, p.15.
Основна частина уроку
1)Подання тексту для читання (
впр.1, с.16).
1.Етап підготовки до читання.
Бесіда
з учнями.
T: What
housework do you like doing? Is there housework that you don’t like doing?
2.Етап читання.
Учні
читають текст ланцюжком.
3.Етап
перевірки розуміння змісту прочитаного.
T:
What housework does Mrs Brown/Kate/Bill/Tom do?
Учні
відповідають.
2)Спеціальні
питання до підмета.
Учитель пояснює, як будувати питання до
підмета, наводить приклади у Present Simple та Present Continuous.
T:Who
does the washing up in your family?-Mom does.
Who is doing the washing up now?-My mom is.
Учні
усно відповідають на запитання впр.2, с.17.
3)Робота
в парах.
Впр.3,с.17.
Учні
ставлять один одному запитання про розподіл обов’язків у їхній родині за зразком, поданим у вправі.
4)Фізкультхвилинка
5)Аудіювання
T:
Listen to what Jane tells about householding and tick her house duties in the
card.
Jane’s
duties
Oh,
I often help Mum about the house. I like watering the plants and airing the
room. It is so nice when the room is fresh and clean! Actually I don’t really
like tidying up the room or sweeping the floor, but of course I have to do it
sometimes.
We
have a nice cat. Its name is William. It is a large grey cat and it has big
green eyes. I like feeding it, but I hate going out with it because William
doesn’t like walking around especially when the weather is cold and rainy!
What
else I do about the house…I never do the ironing or cooking. Mum usually does
it and I don’t mind. I can’t fix things-it’s Dad’s duty. Dad also goes shopping
on Fridays. And I do the shopping some other days.
Познач
“+” домашні обов’язки Джейн
|
Учні
слухають текст і заповнюють картку. Потім називають домашні обов’язки Джейн, які вони позначили.
6)
Повторення Present Simple, Present Continuous.
Учитель
розподіляє клас на дві команди. Потім пише на дошці словосполучення за темою
«Домогосподарство», з якими учні будуть складати речення. Після цього вчитель
показує картку з прислівником часу- now, at the moment, usually, always, never, sometimes, often.
Кожна з команд складає своє речення. Якщо речення складено правильно, команда
отримує один бал.
Заключна частина уроку
1) Домашнє завдання.
I-Ex.1,
p.16
II-Ex.3,
p.17. Review the words.
2) Пiдведення пiдсумків уроку
Гра “Chain Game”.
Учні ланцюжком ставлять загальні питання та питання
до підмета, що стосуються виконання домашніх справ:Do you like cooking? Do you often do the washing up? Who does the
washing up in your family? Who waters the plants in your family? Якщо учень відповідає граматично правильно, то він
ставить запитання наступному учневі, а якщо припускається помилки-виходить із
гри.
3)Виставлення оцінок з коментарем.
Урок 3
Навчальний
предмет: англійська мова, 4 клас.
Тема:Householding.Food.
ПРАКТИЧНI
ЗАДАЧI: повторити вивчені ЛО теми «Харчування»; навчати
робити повідомлення про місцезнаходження продуктів харчування, використовуючи
конструкцію there is/are; повторити злі чувані і незлі чувані іменники.
РОЗВИВАЮЧІ ЗАДАЧI: розвивати кмітливість
учнів.
ВИХОВНI ЗАДАЧI: виховувати любов до праці.
ОБЛАДНАННЯ: пiдручник, картки з
продуктами харчування.
Хiд уроку
Початок уроку
1)Органiзацiйний момент.
Привiтання:
T: Hello,
my dear boys and girls! I am glad to see you today. How are you today?
Ps:
We are fine, thank you!
2)Повiдомлення теми та мети уроку.
T:Today
we’ll speak about food and cooking. You’ll be able to tell that there is
something in some place.
3)Уведення
в іншомовну атмосферу.
T:What
housework do you usually do to help your parents?
P1:I
usually walk and feed my dog.
P2:I
usually go shopping and clean my room.
P3:
I usually tidy up my room and do the washing-up.
4)Перевiрка домашнього завдання.
Ex.1, p.16, ex.3, p.17.
Основна частина уроку
1)Введення нових ЛО та повторення раніше
вивчених.
T:Look
at the words of ex.1 on p.20. The first word is «basket».
Do you know any words the first part of which is basket? (basketball).
The
next word is «apple
pie».
Can you cook an apple pie? Actually it’s very easy to cook, so the English say,
“As easy as an apple pie”. The next word is «flour».
It’s pronounced like «flower». But these words are
spelled differently and they have quite different meanings. And the last word
is «fridge».
We put food in the fridge to keep it fresh and good because it’s very cold
inside. What food do we put in the fridge? Do we put milk/cheese/apple
pie/meat/eggs/flour in the fridge?
The
pupils give answers to the questions.
2)Подання діалогу для читання.
1.Етап
підготовки до читання.
Бесіда
з учнями.
T:Can
you cook? What can you cook? Do you like cooking? What do we need for an apple
pie?
2.Етап читання.
Учні
читають діалог за ролями.
3.Етап
перевірки розуміння прочитаного.
Учитель
читає твердження до діалогу, а учні повинні погодитися або ні з наступними
твердженнями:
1.Kate
is cooking a pumpkin pie.
2.There
is some flour.
3.She
has some sugar for the pie.
4.We
know exactly how many eggs for a pie she has.
5.The
butter is on the table.
6.There
aren’t any apples.
7.Bill
helps Kate to find the apples.
4.Складання діалогу на основі прочитаного.
Ex.4, p.21.
Спочатку
учитель обговорює з учнями, які продукти необхідні для приготування різних
страв.
T:
What do we need for a vegetable soup? Potatoes, carrots, cabbage, onions, salt.
Записує
на дошці:vegetable soup (potatoes, carrots, cabbage, onions, salt)
T:What
do we need for a vegetable salad/cake/sandwich,etc.?
Учитель
записує на дошці назви страв і продукти, які потрібні для їх приготування. Учні
в парах складають діалоги за зразком діалогу впр.2, с.20, використовуючи
інформацію, подану на дошці.
Потім
учні читають свої діалоги.
3)Фізкультхвилинка
4)Введення
граматичного матеріалу.
1.Подання
конструкції there is/are.
T:In
the dialogue Kate says ,”There is some butter in the fridge”. What does she
mean?
Учні
за допомогою вчителя роблять висновок , що, коли ми хочемо повідомити, що в
якомусь місці знаходиться якийсь предмет, ми використовуємо конструкцію there
is/are.
2.
Впр.3, с.20.
T:Look
at the sentence of ex.3 and tell when we use there is and when we use there
are.
Учитель
пояснює учням, що перед іменником в однині ми використовуємо зворот there is, а перед іменником у множині-there are.
5)Повторення граматичного матеріалу. Злічувані
та незлічувані іменники.
T:Which
of the things we can see on page 21 of your textbook can we count?
Ps:Pizzas,
hamburgers,sausages.
T:Which
things can’t we count?
Ps:Cream,
meat, sugar, flour, salt.
T:Let’s
remember that things which we can count are called “countable” and those that
can’t be counted are called “uncountable”.Which nouns have plural
forms-countable or uncountable?
Ps:Countable.
T:Which
don’t have plural form?
Ps:Uncountable.
T:That’s
right. So we usually use there is before an uncountable noun and we use there
is before a singular countable noun, but there are before a countable form in
plural.
6)Закріплення вивченого матеріалу.
Учні
усно виконують вправу 5, с.20. Учні по черзі складають речення зі словами
вправи , використовуючи конструкцію there is/are.
Заключна частина уроку
1) Домашнє завдання.
I-Ex.2,
p.19 (read and translate), learn words from ex.1, p.19.
II-Ex.5,
p.20 (make up sentences using there is/are), learn words from ex.1, p.19.
2) Пiдведення пiдсумків уроку
T:
Today we’ve learnt some new words, you also had a good practice of a dialogue.
Now you are able to say that there is something in some place.
3)Виставлення оцінок з коментарем.
Урок
4
Навчальний
предмет: англійська мова, 4 клас.
Тема:Householding.Food.
ПРАКТИЧНI ЗАДАЧI: ввести нові ЛО;
систематизувати вживання конструкції there is/are,зокрема у питаннях і
заперечення; повторити вживання неозначених займенників some/any.
РОЗВИВАЮЧІ ЗАДАЧI: розвивати вміння
порівнювати явища.
ВИХОВНI ЗАДАЧI: виховувати ввічливість
у спілкуванні.
ОБЛАДНАННЯ: пiдручник, малюнки з
продуктами харчування, картки із завданням.
Хiд уроку
Початок уроку
1)Органiзацiйний момент.
Привiтання:
T:Hello, my dear boys and girls! I am glad to see you today. How are you today?
Ps:
We are fine, thank you!
2)Повiдомлення теми та мети уроку.
T:Today
we are going to speak about food again. You’ll learn new words on the topic.
Besides you’ll have some more practice in asking if there is something and
answering the questions.
3)Уведення
в іншомовну атмосферу.
Гра
«What
do I cook?».
Учитель
бере малюнки із зображеними на них продуктами і причіпляє їх на дошку так, щоб
вони були на зворотному боці. Учні повинні поставити питання про те,які
продукти є у вчителя, й здогадатися, що за страву він «готує». Наприклад,
учитель «готує» шоколадний торт. На малюнках-борошно, цукор, масло, яйця,
шоколад.
T:I’m
cooking something very tasty and sweet. What is it?
P1:Is
there any sugar?
T:Yes,
there is some.
P2:Is
there any salt?
T:No,
there isn’t.
P3:Is
there any flour?
T:Yes,
there is some.
P4:Are
you cooking an apple pie?
T:No,
I’m not.
P5:Are
there any eggs?
T:Yes,
there are some.
P6:Is
there any chocolate?
T:Yes,
there is some.
P7:Are
you cooking a chocolate cake?
T:Yes, I am.
4)Перевiрка домашнього завдання.
Ex.2, p.19, Ex.5, p.20 (учні ланцюжком
читають речення з there is/are).
Основна частина уроку
1)Введення нових ЛО.
T:Now
let’s look what bew words there are in exercise 1 on page 23. Picture 1. Can
you guess what it is? Let’s compare the word «rice»
with the Ukrainian word «рис». These
words sound very similar, don’t they? So you’ll easily remember «rice».
In picture 2 we can see a «chicken».
As you see this word refers not only to living birds, but also to the food. In
picture 3, 4 we can see two boys. One is hungry-he wants to eat. What is he
thinking about? ( about a sandwich). And the other boy is thirsty-he wants to
drink. What is he imagining? ( a drink).
2)Подання
діалогу для читання, впр.2, с.23.
1.Етап
підготовки до читання.
Бесіда
з учнями за малюнком.
T:Who
can you see? What’s Bill doing? What is he cooking? What’s there in the fridge?
2.Етап читання.
Учні
читають діалог за ролями.
3.Етап
перевірки розуміння прочитаного.
T:Why
is Tom interested in what there is in the fridge? What would he like to eat?
What is Bill offering him? Why doesn’t Tom want any milk or juice?Why are they
going shopping?
4.Складання діалогу на основі прочитаного.
Ex.3, p.24.
Учні
складають діалоги в парах, використовуючи подані у вправі слова та
словосполучення.
3)Фізкультхвилинка
4)Відпрацювання
структур there is/are із неозначеними займенниками some/any.
1.Впр.3,
с.22.
Учні,
спираючись на граматичний матеріал вправиЮ пригадують випадки вживання
неозначених займенників some/any.
2.Впр.4,
с.24.
Учні
читають діалог за ролями, заповнюючи в ньому пропуски займенниками some/any.
5)Самостійна
робота ( відпрацювання граматичного матеріалу на картках).
Fill
in the blanks with “some” or “any”, “is” or “are”.
There…..many animals
in the zoo.
There a snake in the window.
There are…..lions in
the zoo.
There aren’t zebras.
There some baby lions near their parents.
There a bird next to the tree.
There not any monkeys under the trees.
There some elephants in the zoo.
There some water in the glass.
There aren’t birds in the zoo.
There much water for the fish.
|
Заключна частина уроку
1) Домашнє завдання.
I-Ex.4,
p.24, learn words from ex.1, p.23.
II-Ex.5,
p.24 (make up a dialogue), learn words from ex.1, p.23.
2) Пiдведення пiдсумків уроку
T:
Today we’ve learnt some new words, learnt when we should use “some” and when we
should use “any”. Now you are able to ask if there is something in some place
and say there isn’t anything in some place.
3)Виставлення оцінок з коментарем.
Урок
5
Навчальний
предмет: англійська мова, 4 клас.
Тема:Householding.Food.
ПРАКТИЧНI ЗАДАЧI: ознайомити з
назвами тари та продуктів харчування, відпрацювати вживання прийменника of у конструкціях типу
a can of Cola.
РОЗВИВАЮЧІ ЗАДАЧI: розвивати комунiкативнi здбностi , сприяти формуванню
життєвих компетенцiй.
ВИХОВНI ЗАДАЧI: виховувати ввічливість
у спілкуванні.
ОБЛАДНАННЯ: пiдручник, картки
для роботи в групах, iлюстрацiї до теми, мультимедійна презентація.
Хiд уроку
Початок уроку
1)Органiзацiйний момент.
Привiтання:
T:Hello, my dear boys and girls! I am glad to see you today. How are you today?
Ps:
We are fine, thank you!
2)Повiдомлення теми та мети уроку.
T:Our
topic today is “Shopping”. You’ll learn some new words on the topic and
practice them in the dialogue. But first let’s check your homework!
3)
Перевiрка домашнього
завдання.
Ex.4,
5, p.24.
Основна частина уроку
1)Введення нових ЛО та
граматичного матеріалу.
1.Впр.1, с.25.
T:We
can say: “one apple” or “two apples”. But can we say “one water” or “two oils”?
No, we can’t say so because they are uncountable- we can’t count them. We
usually pack things in bottles, bags, cans, etc. You can see those packages in
exercise 1 on page 25. Now point and repeat.
Учні читають за вчителем
слова вправи та показують на малюнки, які називають.
2.Гра “De-Vowelled Words”.
Учні в парах складають один
для одного завдання: пишуть назви тари для продуктів харчування, пропускаючи
голосні букви. Партнер повинен відновити слово.
3. Впр.2, с.25.
T:Look
at the word combinations of exercise 2 on page 25 and say what we can buy in
cans/bottles/packs,etc.
Учні читають
словосполучення, звертаючи увагу на вживання прийменника of.
4.Робота в парах. Учитель
пише на дошці слова: fish, can, jar, water, rice, bag, bar, pack, butter, chocolate, jam-і
просить учнів у парах об’єднати ці слова у словосполучення. Наприклад: a can of
fish.Учитель нагадує про необхідність вживання прийменника of у такій конструкції.
2)Подання діалогу для
читання.
1.Етап підготовки до
читання.
Бесіда за малюнком до
тексту.
T:Where
does the dialogue take place? Who can you see? What packages can we see on the
shelves in the shop?
2.Етап читання.
Учитель пише на дошці назви
продуктів.
of
potatoes
of cucumbers
of chocolate
of eggs
of juice
Учні читають діалог за
ролями.
3. Етап перевірки розуміння
змісту діалогу.
T:What
products does Kate want to buy? Which of them do they have in the shop?
Which
of them don’t they have?
3)Фізкультхвилинка.
4)Повторення
лексичного матеріалу.
Учні
в групах обговорюють відповіді на запитання, подані на картках. Учитель
заслуховує й коментує відповіді кожної з груп.
Вибери правильний варіант
відповіді на запитання.
1.Which food is purple or
green?
a)apple b)broccoli c)grape d)lemon
2.Which food is red,
yellow or green?
a)apple b)carrot c)grape d)cherry
3.Which food may be
eaten for snack or dessert?
a)broccoli b)lemon c)bacon d)pie
4.Which food is sour?
a)bacon b)lemon c)potato chips d)apple
5.Which food doesn’t
belong to the same food group?
a)apple b)cherry c)bread d)watermelon
6. Which food doesn’t
belong to the same food group?
a)banana b)carrot c)lemon d)cheese
7. Which food doesn’t
belong to the same food group?
a)ham b)sausage c)meat d)tomato
8.Which food is long
and orange?
a)orange b)carrot c)lemon d)cheese
9.Which food is made
from cow’s milk?
a)chocolate b)cheese c)butter d)fish
|
Заключна частина уроку
1) Домашнє завдання.
I-Ex.4,
p.26, learn words from ex.1, p.25.
II-Ex.5,
p.26 ,learn words from ex.1, p.25. Prepare for the test.
2) Пiдведення пiдсумків уроку
T:
Today we’ve learnt some of the names of different packages for food.Is it
important to know these words? Why?
Гра
«Закінчи словосполучення».
Один
гравець починає словосполучення, другий повинен його продовжити. Потім
словосполучення починає другий гравець.
P1:A
bar……..
P2: of chocolate. A bottle
P3: of water. A jar
P4: of jam.
3)Виставлення оцінок з коментарем.
Урок
6
Навчальний
предмет: англійська мова, 4 клас.
Тема:Householding.Food. Test.
ПРАКТИЧНI ЗАДАЧI: повторити
лексико-граматичний матеріал теми; перевірити рівень знань з теми на основі
виконання контрольних завдань.
РОЗВИВАЮЧІ ЗАДАЧI: розвивати увагу,
мислення.
ВИХОВНI ЗАДАЧI: виховувати навички
самостійної роботи.
ОБЛАДНАННЯ: пiдручник, збірка контрольних
завдань, зошити для контрольних робіт.
Хiд уроку
Початок уроку
1)Органiзацiйний момент.
Привiтання: T:Hello, my dear boys and girls! I am glad to see you today. How are you today?
Ps:
We are fine, thank you!
2)Повiдомлення теми та мети уроку.
T:
Today we’ll revise the vocabulary and grammar on the topic “Household chores.
Food”. After that we’ll write a test to check your skills.
3)Уведення
в іншомовну атмосферу.
Ex.1,
p.31. Pupils give answers to the questions of the exercise.
4)Перевірка
домашнього завдання.
Учні
здають зошити на перевірку вчителю.
Основна частина уроку
1)Повторення
лексико-граматичного матеріалу.
Ex.2, p.31.
Учні читають речення й усно ставлять до них загальні та спеціальні запитання.
Ex.3, p.31.
Учні читають речення, заповнюючи в них пропуски словами some/any.
2)Фізкультхвилинка.
3)Інструкція одо виконання контрольної роботи
та її оцінювання за 12-бальною шкалою.
4)Виконання
контрольної роботи.
(додаток
5).
Заключна частина уроку
1) Домашнє завдання.
Review
the words that we learnt during our topic “Household chores. Food”.
2) Пiдведення пiдсумків уроку
T:Was
the test difficult? Were you successful in every task?
Комментариев нет:
Отправить комментарий